Zagranica

COCA-COLA ROZPOCZĘŁA PRZETARG NA FANTĘ W NIEMCZECH

Coca-Cola w Niemczech zaprosiła do przetargu na budżet swojej marki Fanta cztery agencje reklamowe. Jednym z uczestników przetargu jest dotychczas...

Coca-Cola w Niemczech zaprosiła do przetargu na budżet swojej marki Fanta cztery agencje reklamowe. Jednym z uczestników przetargu jest dotychczas obsługująca budżet tej marki w Niemczech agencja D’Arcy. Z D’Arcy prawdopodobnie konkurować będą McCann-Erickson, Springer & Jacoby oraz Lowe Lintas, agencje, które obsługują portfolio Coca-Coli w Niemczech. Fanta jest nazywana “brandem wojennym”, ponieważ została wprowadzona na rynek niemiecki podczas II wojny światowej, kiedy to żaden ze składników Coli nie był na nim dostępny. Obecnie sprzedawana jest w ponad 160 krajach. Niemiecki oddział Coca-Coli twierdzi, że lokalne zmiany agencyjne nie mają nic wspólnego z przetasowaniami w USA.