Zagranica

Sir Anthony O'Reilly Mediową Osobowością Roku w Cannes

Sir Anthony O'Reilly, chief executive międzynarodowej grupy mediowej i komunikacyjnej Independent News & Media PLC (INM), został laureatem tytułu Mediowej...

Sir Anthony O’Reilly, chief executive międzynarodowej grupy mediowej i komunikacyjnej Independent News & Media PLC (INM), został laureatem tytułu Mediowej Osobowości Roku na 55. Międzynarodowym Festiwalu Reklamy “Cannes Lions” 2008.

Tytułem tym przyznawanym prominentnym osobowościom światowej branży mediowej sir Anthony został uhonorowany w uznaniu jego zasług jako szefa szybko rozwijającej się międzynarodowej grupy mediowej i komunikacyjnej. Sir Anthony kieruje INM już od początku lat 70.

Rozwijając biura na całym świecie, zbudował wyjątkowe pod względem geograficznym, niezwykle różnorodne portfolio wiodących marek, obejmujących 4 kontynenty, 10 głównych światowych rynków oraz 22 kraje. Koncern jest właścicielem ponad dwustu tytułów gazet i czasopism o łącznym tygodniowym nakładzie przekraczającym 32 mln egz., które tygodniowo czyta ponad 100 mln konsumentów. INM zdobył pozycję lidera na regionalnym rynku Australii, w Indiach, Irlandii, Nowej Zelandii oraz RPA.

Koncern jest właścicielem takich tytułów, jak brytyjska gazeta codzienna “The Independent” oraz gazeta o największym na świecie czytelnictwie, indyjska “Dainik Jagran”. INM jest też największym operatorem radiowym w Australazji, posiadając ponad 130 stacji radiowych. Do koncernu należy także ponad sto portali internetowych. W Australazji oraz w Afryce INM zdobył pozycję największego operatora reklamy zewnętrznej, będąc liderem w Hongkongu, Malezji, Indiach oraz Indonezji.

Honorową statuetkę sir Anthony O’Reilly odbierze podczas Gali Nagród dla kategorii Press, Cyber oraz Design Lions, która odbędzie się wieczorem, w środę 18 czerwca w canneńskim Pałacu Festiwalowym.

(AMS)