Zagranica

OMD ZDOBYŁ BUDŻET MEDIOWY PEUGEOT-CITROEN W EUROPIE

Dom mediowy OMD należący do grupy Omnicom zdobył budżet mediowy koncernu PSA Peugeot-Citroen w wysokości 450 mln dol. w Niemczech,...

Dom mediowy OMD należący do grupy Omnicom zdobył budżet mediowy koncernu PSA Peugeot-Citroen w wysokości 450 mln dol. w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Szwajcarii i na Węgrzech. Zdobycie niemieckiego budżetu koncernu w wysokości 149 mln dol. dziwi obserwatorów rynku, ponieważ OMD posiada w Niemczech budżet koncernu DaimlerChrysler w wysokości 128 mln dol. W przetargu w Niemczech oprócz OMD brały udział także Optimedia i Initiative Media. W zeszłym tygodniu koncern podał, że należący do Havas Advertising dom mediowy MPG zatrzyma oceniane na 300 mln dol. budżety w Belgii, Francji i Hiszpanii. PSA optowało za odnowieniem dwuletniego kontraktu z MPG po przetargu, w którym brały udział także OMD i Optimedia. Przetarg został ogłoszony w tym roku po tym, jak należący do grupy Aegis dom mediowy Carat oddał budżety PSA w Belgii, Wielkiej Brytanii i Niemczech z powodu zdobycia obejmującego 16 krajów kontraktu z konkurencyjnym dla PSA koncernem Renault.