Kraj

KP rusza z nową komunikacją marki Gingers autorstwa PZL

Kompania Piwowarska, która w sierpniu przejęła Browar Belgia, a wraz z nim portfolio jego marek, w tym markę Gingers, zdecydowała,...

Kompania Piwowarska, która w sierpniu przejęła Browar Belgia, a wraz z nim portfolio jego marek, w tym markę Gingers, zdecydowała, że na rynku pozostawi tylko jej jeden podstawowy wariant – piwo imbirowe.

Niebawem ruszy nowa kampania reklamowa marki – podkreślająca właśnie specyficzny smak Gingersa i to, że marka skierowana jest do kobiet (bohaterkami spotu są trzy wokalistki, które w zabawny sposób interpretują temat muzyczny związany ze słowem imbir).

Kreację nowych reklam Gingersa przygotowała agencja PZL, a za planowanie i zakup mediów odpowiada dom mediowy Starcom. Wojak, druga z marek Browaru Belgia przejętych przez KP, ma nowe opakowania – ich projekt przygotowała również agencja PZL.

Kompania Piwowarska w dalszym ciągu nie zdecydowała o przyszłości marki Frater, trzeciej z byłych marek Browaru Belgia. Dieter Schulze, dyrektor generalny Kompanii Piwowarskiej, twierdzi, że marka ma stabilne, nawet lekko rosnące udziały, natomiast firma analizuje, czy opłacalne będzie zaangażowanie większych środków na jej wsparcie.

Piwa smakowe stanowią 3 proc. rynku piwnego (ok. 1 mln hektolitrów), zdecydowaną większość piją kobiety. Jest to produkt wybitnie sezonowy (80 proc. sprzedaży przypada na miesiące wiosenno-letnie: kwiecień-sierpień), za to wysokomarżowy (niższa stawka akcyzy dzięki niskiej zawartości alkoholu), natomiast pozycjonowany dość wysoko, z reguły pow. 3 zł za butelkę.

Numerem jeden w tym segmencie jest marka Redd’s (Kompania Piwowarska), a Gingers – numerem dwa. O pozycję numer trzy walczy marka Cooler, którą Royal Unibrew Polska wprowadził w tym roku ponownie na rynek i którą wspiera szeroką kampanią (patrz DS “MMP” z 28 marca br.). (MB, TW)