Kraj

Izba Wydawców Prasy zaskarży kampanię Artegence

Izba Wydawców Prasy chce zbadania przez Radę Etyki Reklamy kampanii autorstwa agencji interaktywnej Artegence. Kampania prezentowana w mediach branżowych wieszczy...

Izba Wydawców Prasy chce zbadania przez Radę Etyki Reklamy kampanii autorstwa agencji interaktywnej Artegence. Kampania prezentowana w mediach branżowych wieszczy śmierć prasy drukowanej w 2012 roku i przedstawia nagrobek na cmentarzu. Agencja w ten sposób zachęca do zakupu swojego systemu zarządzania kontentem w portalach i budowania społeczności.

Według Macieja Hoffmana, dyrektora generalnego Izby Wydawców Prasy, reklama może naruszać dobre obyczaje i obrażać uczucia religijne, gdyż pojawia się w niej znak krzyża. Także data domniemanej śmierci prasy nie ma dostatecznego uzasadnienia, co może wprowadzać odbiorcę w błąd. Maciej Hoffman zapowiada, że wniosek o zbadanie tego, czy kampania jest zgodna z kodeksem Rady Etyki Reklamy, prawdopodobnie wpłynie w momencie, kiedy kampania pojawi się w mediach. Na razie jej treść jest znana z doniesień medialnych. (KP, TW)