Kraj

AMS SA WDROŻYŁ SYSTEM SPRZEDAŻY NOŚNIKÓW ONLINE

Firma reklamy zewnętrznej AMS SA zakończyła proces wdrażania oprogramowania systemu informatycznego służącego do obsługi kampanii reklamowych w tym medium. System...

Firma reklamy zewnętrznej AMS SA zakończyła proces wdrażania oprogramowania systemu informatycznego służącego do obsługi kampanii reklamowych w tym medium. System AS pozwala na przygotowanie planu kampanii reklamy zewnętrznej w ciągu 24-48 godzin od momentu otrzymania briefu klienta. Selekcja powierzchni ekspozycyjnych, opisanych według prawie 150 parametrów, odbywa się na trzech poziomach: cech ekspozycyjnych nośnika (np. usytuowanie względem ciągów komunikacyjnych czy jego oświetlenie), cech otoczenia nośnika (np. rodzaje punktów sprzedaży znajdujących się w jego sąsiedztwie) oraz cech lokalizacji nośnika w przestrzeni miejskiej (dane o strefie czy dzielnicy miasta). “Dzięki temu oprogramowaniu przyspieszyliśmy proces planowania trzy- lub nawet czterokrotnie w stosunku do dotychczasowych, tradycyjnych rozwiązań. Jego wykorzystanie stało się standardem w naszej firmie” – twierdzi Piotr Nicke, zastępca dyrektora działu sprzedaży ds. obsługi klienta AMS SA. AS dokonuje wyborów na podstawie zestandaryzowanych opisów nośników firmy (baza zawiera informacje o należących do AMS billboardach i nośnikach wielkoformatowych, brak w niej danych o nośnikach citylight poster), ich zdjęć oraz lokalizacji geograficznej. Planowanie kampanii w przestrzeni miejskiej odbywa się dzięki zaadaptowaniu na potrzeby stworzonego softwareŐu systemów map elektronicznych o nazwie MapInfo. Obecnie możliwość zmian planów kampanii jest możliwa tylko dzięki bezpośredniemu kontaktowi klienta z przedstawicielem AMS. Jednak w listopadzie br., po wprowadzeniu specjalnej nakładki do software’u, zmiany będą mogły być dokonywane online. System ma charakter otwarty. Ma to związek nie tylko z procesami inwestycyjnymi firmy w rozbudowę sieci, ale także z wykorzystaniem efektów działań podejmowanych przez spółkę Polskie Badania Reklamy Zewnętrznej, w której AMS jest głównym udziałowcem. Wyniki analiz efektywności reklamy zewnętrznej prowadzonych przez PBRZ (koordynuje je instytut badawczy SMG/KRC Poland) mają być stopniowo adaptowane na potrzeby oprogramowania AS. System o nazwie Asystent Sprzedaży (AS) powstał przy współudziale Instytutu Techniki Telekomunikacyjnych i Informatycznych oraz Politechniki Poznańskiej. Prace nad nim rozpoczęto w 1998 r. Gros okresu jego wdrażania pochłonął transfer danych o nośnikach reklamy zewnętrznej oraz testy. (JP)