“Dziennik” (Axel Springer Polska) od najbliższego czwartku (15 maja br.) podnosi cenę egzemplarzową, poza wydaniem piątkowym, które zachowa cenę 2 zł. Od poniedziałku do czwartku cena wydania w wersji podstawowej wyniesie 1,80 zł (dotychczas 1,50 zł). W soboty za “Dziennik” trzeba będzie zapłacić 2 zł, do tej pory było to 1,50 zł. Jak powiedział Dominik Tzimas, dyr. zarządzający “Dziennika”, podwyżka jest zgodna z założeniami biznesowymi dla “Dziennika”. Minął pierwszy okres od wejścia tytułu (tj. ponad dwa lata) i przyszedł czas na podwyżkę.
Od tego piątku zmieni się charakter dodatku kulturalno-telewizyjnego “Dziennika” “Kultura TV”. Dodatek zostanie podzielony na część kulturalną pod tytułem “Nowa Kultura” i zmieniony dodatek telewizyjny. “Nowa Kultura” w zależności od regionu będzie miała od 32 do 64 stron. Poza recenzjami i zapowiedziami debiutów w sferze kultury znajdzie się w nim kalendarium imprez kulturalnych w podziale na regiony. Cechą charakterystyczną nowego dodatku telewizyjnego będzie nietypowy, kwadratowy format.
Przypomnijmy, że “Dziennik”, wchodząc na rynek wiosną 2006 r. z ceną 1,50 zł, spowodował obniżenie ceny okładkowej “Gazety Wyborczej”. W tej chwili nie ma wiadomości o ewentualnej podwyżce ceny “Gazety”. Jak przekazała Urszula Szwed-Strych, rzecznik prasowy Agory SA, wydawca “Gazety” z uwagą będzie przyglądał się wszystkim zmianom rynkowym.
Według najnowszych danych ZKDP za marzec br. średnia sprzedaż ogółem “Dziennika” wyniosła 136,7 tys. egz., co oznacza spadek o ponad 35 proc. w stosunku do marca 2007 r. (KP)