Net Publishing jest nową spółką zależną firmy Direct Publishing Group, wydawcy segmentu custom publishing. Nowa spółka przeznaczona jest wyłącznie dla rozwiązań internetowych z zakresu wydawnictw na zamówienie.
Michał Sztand, dyrektor generalny Direct Publishing Group, powiedział, że powołanie Net Publishing wpisuje się w światowy trend na rynku custom publishing określany mianem custom content.
– W nowym zjawisku nadrzędną rolę odgrywa kontent, a nie narzędzie, za pomocą którego jest przekazywany – powiedział Michał Sztand.
W ramach Net Publishing testowany jest obecnie magazyn “Inspired by Beauty” dla Procter & Gamble, który łączy w sobie cechy magazynu drukowanego i internetowego.
Direct Publishing Group rozpoczęło prace dla pierwszego klienta w Rosji, gdzie wydawca otworzył biuro. Dla klientów banku Alfa Bank, największego prywatnego banku w Rosji, Direct Publishing Group przygotowuje miesięcznik internetowy, którego celem jest zachęcanie do stosowania bankowości internetowej.
Na Węgrzech powstała spółka joint venture Direct Publishing Group z lokalnym partnerem. Na etapie negocjacji jest natomiast podpisywanie umowy z partnerem na rynku czeskim. Direct Publishing Group wydaje już na trzy rynki: polski, węgierski i czeski, m.in. magazyn “The Cut by Levi’s” dla Levi’sa. (KP)