Kraj

CZY POJAWI SIĘ KOLEJNY DOM NEGOCJACYJNY?

Z inicjatywy kilku domów mediowych może powstać kolejny, po Magna Global Poland i PowerComie, dom negocjacyjny pod nazwą Media One....

Z inicjatywy kilku domów mediowych może powstać kolejny, po Magna Global Poland i PowerComie, dom negocjacyjny pod nazwą Media One. Wśród graczy wymienia się Media Direction, Zenith, Optimedia, MindShare i The Media Edge. Na liście nie ma natomiast Optimum Media Direction Poland, należącego wraz z Media Direction do Omnicom Group. “Nie mam w tej sprawie nic do powiedzenia. Oficjalna informacja zostanie podana najprawdopodobniej pod koniec października br.” – powiedział Szymon Marek, dyrektor generalny domu mediowego Optimedia Poland. Przedstawiciele innych wymienionych domów mediowych byli wczoraj nieuchwytni. Nieoficjalnie mówi się, że rozmowy dotyczące utworzenia domu negocjacyjnego Media One są w toku i prowadzono już wstępne prezentacje tej koncepcji niektórym właścicielom mediów. Wciąż jednak nie zapadły żadne wiążące ustalenia w sprawie kształtu tego porozumienia. Ostateczne decyzje mają zostać podjęte za dwa tygodnie, co niejako potwierdzałoby enigmatyczną wypowiedź Szymona Marka. Jakub Bierzyński, prezes Optimium Media Direction, stwierdził, że nic nie wie na temat tej inicjatywy i nikt go do negocjacji w sprawie powołania Media One nie zaprosił. Domy mediowe wchodzące w skład Media One reprezentują, oprócz Omnicomu, dwa inne holdingi reklamowe: MindShare i The Media Edge należą do WPP Group, a Zenith i Optimedia są zafiliowane z Publicis Groupe. Tomasz Englert, dyrektor generalny MediaCom (Grey), domu mediowego, który wraz ze Starcomem (Leo Burnett) powołał w odpowiedzi na inicjatywę Interpublic Group of Cos. dom negocjacyjny PowerCom, uważa, że bardzo trudno będzie pogodzić interesy trzech mocno konkurencyjnych grup reklamowych. Światowy trend tworzenia domów negocjacyjnych zapoczątkowała Interpublic Group, powołując w tym roku Magna Global, który skupia siły Universal McCann, Initiative Media i PanMedia Western. W Polsce przedstawiciele tych firm założyli odrębną spółkę, którą prowadzi Andrzej Muszyński, były dyrektor generalny Polsat Media. PowerCom z kolei nie jest podmiotem prawnym, lecz działa na zasadzie umowy pomiędzy stronami. (JP, MR)