Kraj

"METROPOL" ZMIENIA SZATĘ GRAFICZNĄ

Warszawski dziennik "Metropol" zmieni swój layout. Wprowadzane innowacje (pierwszy zmieniony numer ukaże się 22 października br.) wynikają z ogólnoświatowej strategii...

Warszawski dziennik “Metropol” zmieni swój layout. Wprowadzane innowacje (pierwszy zmieniony numer ukaże się 22 października br.) wynikają z ogólnoświatowej strategii wydawcy gazet z grupy Metro, firmy Metro International. Prace nad nową szatą graficzną w centrali wydawcy w Sztokholmie trwały od końca 2000 r. Ostatnie kilka miesięcy poświęcono na dopracowywanie layoutu. “Głównym celem tych zmian było ujednolicenie wydań na całym świecie. Zmieni się nieco kolorystyka – użyty został głęboki niebieski oraz zielony kolor. Natomiast zachowany zostanie układ stron pisma i logo” – mówi Izabela Wejcht z agencji public relations Sparrow, współpracującej z wydawcą. Nowa forma ma zachować przejrzystość gazety. Wydawcy zależało na unowocześnieniu pisma. Zostaną w nim wykorzystane bardziej zróżnicowane formy graficzne. Po wprowadzeniu zmian w warszawskim wydaniu dziennika przyjdzie kolej na wydania gazet w Pradze i Budapeszcie. Począwszy od wiosny 2002 r., wszystkie wydania grupy Metro Int. ukazywać się będą w nowej szacie graficznej. (TK)