Kraj

UKE wstrzymał podwyżkę cen przesyłek reklamowych Poczty Polskiej

Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) nie zgodził się na proponowaną przez Pocztę Polską podwyżkę cen usług za tzw. przesyłki reklamowe. W...

Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) nie zgodził się na proponowaną przez Pocztę Polską podwyżkę cen usług za tzw. przesyłki reklamowe. W nomenklaturze pocztowej termin ten oznacza listy wysyłane w liczbie co najmniej 20 sztuk do różnych adresatów o tej samej treści lub różniące się jedynie elementami personalizacji. Rzecznik prasowy UKE Jacek Strzałkowski nie ujawnił proponowanej przez Pocztę Polską kwoty podwyżki, twierdząc, że korespondencja między operatorem a regulatorem jest tajna. UKE zgodziło się natomiast na podwyżkę ceny listów ekonomicznych. Poczta Polska już poinformowała, że przesyłki te podrożeją o 10 gr. Na rynku mówi się, że nowy cennik pocztowy może wejść w życie w lipcu br. Przedstawiciele Poczty Polskiej nie komentują tych informacji. Nie wiadomo jeszcze, czy operator zdecyduje się jedynie na podwyżkę cen listów ekonomicznych, czy też podejmie jeszcze jedną próbę zmiany cen także przesyłek reklamowych. (TW)