Kraj

Poprawa pozycji w Warszawie częścią strategii "Polski" na najbliższą przyszłość

Polskapresse zapowiada podniesienie jakości poligraficznej "Polski Metropolii Warszawskiej" w ciągu kilku najbliższych tygodni. Będzie to efekt zainstalowania nowych maszyn w...

Polskapresse zapowiada podniesienie jakości poligraficznej “Polski Metropolii Warszawskiej” w ciągu kilku najbliższych tygodni. Będzie to efekt zainstalowania nowych maszyn w drukarni spółki Polskapresse Drukarnia Warszawa.

Konsekwencją poprawy poligrafii powinno być podniesienie sprzedaży egzemplarzowej “Polski” w Warszawie – ma nadzieję Dorota Stanek, prezes Polskapresse. W tej chwili, według wydawcy, wynosi ona średnio ok. 14 tys. egz.

– Nadal wierzę, że sprzedaż “Polski” w stolicy jest możliwa na poziomie nawet 30-40 tys. egz. – powiedziała Dorota Stanek. Spodziewany jest także wzrost zainteresowania “Polską” reklamodawców w Warszawie.

Poprawa wyników “Polski” w stolicy należy do głównych założeń strategii dziennika na najbliższą przyszłość. Strategia zakłada także m.in. ustabilizowanie sprzedaży wszystkich wydań “Polski” oraz dążenie do ograniczania gadżetów. Wydawca nie zdradza wysokości budżetu przeznaczonego na wsparcie dziennika do końca br.

Według zsumowanych danych ZKDP za luty br. średnia sprzedaż ogółem 18 dzienników tworzących “Polskę” wyniosła 348,2 tys. egz. Wydatki “Polski” na promocję w okresie X-XII 2007 r. wyniosły 31,9 mln zł, a w I-III br. – 12,1 mln zł (Expert Monitor, bez autopromocji i bez reklam wspólnych z innymi brandami). Polskapresse zakłada, że tytuł powinien stać się rentowny w 2010 r. (wystartował w październiku ub.r.). (KP)