Kraj

Dogmat wdraża projekt BNA na Ukrainie

Dogmat Ukraina, zajmująca się usługami finansowymi, rozpoczęła wdrażanie projektu brandingowego dla marki Eurokredyt. Jego autorem jest agencja Brand Nature Access...

Dogmat Ukraina, zajmująca się usługami finansowymi, rozpoczęła wdrażanie projektu brandingowego dla marki Eurokredyt. Jego autorem jest agencja Brand Nature Access (BNA), należąca do Corporate Profiles DDB Group.

– Projekt był skomplikowany z wielu względów. Przede wszystkim rynek usług finansowych na Ukrainie jest bardzo rozdrobniony, często agresywny, wręcz dziki. Mieliśmy przygotować branding nie dla typowej instytucji finansowej, ale dla firmy parabankowej. Musieliśmy połączyć wizerunek banku z miejscem, gdzie produkty są sprzedawane. Sprzedaż może być prowadzona nawet u fryzjera, między jedną suszarką a drugą – mówi Mariusz Przybył, managing partner BNA.

Agencja przygotowała całą koncepcję wizualną nowego brandingu (przede wszystkim nowe logo). Jest odpowiedzialna za identyfikację wizualną punktów sprzedaży, sieci sprzedaży (w tym zakresie firma współpracowała ze studiem BC Comm) oraz wzorów strojów menedżerów i pracowników. Przygotowane projekty dotyczyły także rozwiązań w zakresie komunikacji ATL, nośników POS i materiałów biurowych.

– Chodziło także o pokazanie Eurokredytu jako instytucji finansowej zakorzenionej w świecie zachodnim, jednocześnie wiarygodnej i dostępnej dla ukraińskiego konsumenta. Koncept był dość prosty w przekazie, a wprowadzony kolor – błękit – ma wyróżniać punkt sprzedaży oferowanych kredytów od otoczenia. Szczególny problem polegał na tym, że marka ma działać w bardzo niespójnym środowisku, nieustandaryzowanym, trochę na zasadzie marketingu partyzanckiego. Pełne rozwinięcie idei brandingowej nastąpiło dopiero w punktach sprzedaży należących do Eurokredytu – mówi Przybył.

Za projekt oprócz Przybyła odpowiadał Wojciech Mierowski, dyrektor kreatywny, i Artur Gosiewski, corporate identity director w BNA. W zakresie strategii opracowanej dla Eurokredytu firma współpracowała z Corporate Profiles Consulting. Agencja realizowała już wcześniej projekty dla klientów z branży finansowej, m.in.: dla Lukas Banku, Eurobanku i Polbanku. (JP)