Kraj

"METRO" "WYBORCZEJ" WALCZY O REKLAMĘ Z BEZPŁATNĄ PRASĄ

Od wczoraj "Gazeta Wyborcza" wydaje nową stołeczną gazetę bezpłatną Đ "Metro". Dystrybucja 50-tys. nakładu przebiega w okolicach metra i w...

Od wczoraj “Gazeta Wyborcza” wydaje nową stołeczną gazetę bezpłatną Đ “Metro”. Dystrybucja 50-tys. nakładu przebiega w okolicach metra i w ruchliwych dzielnicach Ursynowa oraz Mokotowa. “Metro” będzie konkurować przede wszystkim z bezpłatnym dziennikiem “Metropol” oraz z bezpłatnym tygodnikiem “Dzień dobry”. Trafia do czytelników w poniedziałki i w piątki. Agora SA, wydawca “Gazety Wyborczej”, wprowadza dla “Metra” nowe określenie: “dwudnik warszawski”. Redaktorem naczelnym “Metra” został Jarosław Osowski z “Gazety Stołecznej”. Osowski do tej pory zajmował się na jej łamach tematyką komunikacji miejskiej, samorządów, inwestycji i przetargów, jest także autorem książki o ulicach Warszawy. “Metro” zamieszcza wiadomości lokalne i sublokalne, a także krajowe i ze świata. Korzysta z materiałów “Gazety Stołecznej” i “Gazety Wyborczej”, o czym informują odwołania do tych tytułów. Jarosław Matuszewski, szef marketingu “Gazety Wyborczej”, powiedział o “Metrze”, że jest to bardzo dobre uzupełnienie jej oferty reklamowej na rynku stołecznym. Tytuł “Metro” w kontekście “Gazety Wyborczej” funkcjonuje już od dawna. Pod tą nazwą ukazują się dodatki lokalne w sobotnich wydaniach “Gazety Wyborczej” także na terenie Ochoty, Woli, Żoliborza oraz obu dzielnic prawobrzeżnej Pragi. (KP)