Zagranica

Według Millward Brown Google najcenniejszą marką na świecie

Firma badawcza Millward Brown ogłosiła wyniki trzeciego dorocznego rankingu BrandZ na najbardziej wartościowe marki świata. Na czele rankingu już po...

Firma badawcza Millward Brown ogłosiła wyniki trzeciego dorocznego rankingu BrandZ na najbardziej wartościowe marki świata. Na czele rankingu już po raz drugi znalazła się marka Google, której wartość wynosi 86,1 mld dol., na drugim miejscu uplasowała się marka GE (71,4 mld dol.), a za nią Microsoft (70,8 mld dol.). Łączna wartość wszystkich marek objętych rankingiem BrandZ Top 100 wzrosła o 21 proc. z poziomu 1,6 tryliona dol. w 2007 r. do 1,94 tryliona dol. w 2008 r. – jest to ponaddwukrotny wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem.

Zdaniem przedstawicieli firmy opublikowane wyniki dowodzą, że marki stają się coraz cenniejsze i coraz silniej stymulują rozwój przedsiębiorstw. – Tegoroczny ranking pokazuje, jak ważne jest inwestowanie w marki, szczególnie w czasach zawirowań na rynku. Silne marki przynoszą ponadstandardowe zyski i chronią przedsiębiorstwa przed ryzykiem – mówi Joanna Seddon, prezes Millward Brown Optimor, który przygotował raport. – Nasze dane pokazują, że w porównaniu ze słabymi markami silne marki w dalszym ciągu zapewniają lepsze udziały w rynku oraz korzystniejsze ceny akcji w czasach recesji – dodaje Seddon.

Na kolejnych miejscach w rankingu znalazły się marki: Coca-Cola (blisko 58,2 mld dol.), China Mobile (57,2 mld dol.), IBM (55,3 mld dol.), Apple (55,2 mld dol.), McDonald’s (49,5 mld dol.), Nokia (44 mld dol.) i Marlboro (37,3 mld dol.). (Millward Brown, “BrandRepublic”)