Kraj

UOKiK zbada fuzję Pekao z BPH

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wszczął postępowanie mające wyjaśnić, czy podczas połączenia banków BPH SA i Pekao SA doszło...

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wszczął postępowanie mające wyjaśnić, czy podczas połączenia banków BPH SA i Pekao SA doszło do naruszenia praw konsumentów. Do urzędu wpłynęły skargi od klientów BPH na nierzetelne informowanie o konsekwencjach przeprowadzonej transakcji i przejścia ich do Banku Pekao SA. Wątpliwości UOKiK wzbudziły również informacje dotyczące zmiany funkcjonowania niektórych produktów utworzonego banku – przed połączeniem oferowanych przez BPH. UOKiK sprawdzi też czy w związku z przenoszeniem danych klientów z systemu informatycznego BPH do Pekao nie doszło do błędnego rozliczania dokonywanych transakcji.

Jeśli zarzuty się potwierdzą, prezes UOKiK może wszcząć postępowanie w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów, a w przypadku ich stwierdzenia nałożyć karę finansową do 10 proc. ubiegłorocznego przychodu danego przedsiębiorstwa. (MB)