Kraj

"Gazeta Wyborcza" po pięciu latach współpracy rozstała się z DDB

"Gazeta Wyborcza" (Agora SA) zakończyła pięcioletnią współpracę z agencją reklamową DDB. Od lutego br. projekty kreatywne dla tego dziennika, projekty...

“Gazeta Wyborcza” (Agora SA) zakończyła pięcioletnią współpracę z agencją reklamową DDB. Od lutego br. projekty kreatywne dla tego dziennika, projekty akcji społecznych organizowanych przez Agorę i “Gazetę” oraz wybrane projekty dotyczące kolekcji przygotowuje duet Jasieński-Stadnicki. Pierwszą pracą wykonaną przez nową agencję była kreacja do akcji społecznej “Rodzić po ludzku”. Jasieński-Stadnicki przygotowali także oprawę do kolekcji dzieł Ryszarda Kapuścińskiego.

Przedstawiciele wydawnictwa tłumaczą, że nie było konkretnych powodów rozstania z DDB – jedynie wygasła umowa. DDB zajmowała się doradztwem strategicznym, pełną obsługą ATL i produkcją. Zdobyła brązowe Effie za kampanię “Czas na Gazetę Wyborczą” oraz Złote Orły w 2003 r. za kampanię “Młoda para”, “Podium” i “Żyrafa”. Kampania społeczna “Bezdomni” dla Caritas Polska, którą agencja przygotowała wspólnie z “Gazetą”, zdobyła brąz na konkursie KTR oraz znalazła się na short-liście konkursu reklamowego w Cannes. Dla “Gazety Wyborczej” pracował w DDB 14-osobowy zespół. (MKS)