Onet.pl, największy portal internetowy należący do Grupy ITI, odświeża stronę główną, układ podstawowych sekcji i rusza z mocną kampanią wizerunkową. Chce, by jego marka nabrała emocji.
– Strona główna Onetu nie była zmieniana od 3,5 roku, za to w tym czasie powstała mnogość serwisów tematycznych z różnych dziedzin. To powodowało, że nasi użytkownicy mogli czuć się zagubieni. Postanowiliśmy uporządkować układ portalu, a przy tym sprawić, by był on nowoczesny i maksymalnie wygodny – wyjaśnia Marta Czartoryska, dyrektor działu komunikacji marketingowej Grupy Onet.pl SA.
Centralne miejsce na stronie głównej Onetu zajmują wiadomości, natomiast nowością jest m.in. rozwijany pasek z zakładkami do wszystkich podserwisów w portalu czy sekcja Mój Onet, gdzie użytkownik może podpiąć na stałe linki do innych stron w sieci (poza portalem).
Onet będzie również publikował cotygodniowe stałe magazyny (codziennie inny), np.: “Nie lubię poniedziałków”, “Poradnik”, “Życie gwiazd” czy “Nareszcie weekend”.
Onet rozpoczął również współpracę z Google, zmienił engine i sposób prezentacji wyników w wyszukiwarce.
Równolegle z tymi zmianami w tym tygodniu rusza kampania wizerunkowa Onetu. Motywem przewodnim są fotografie (np. polskich żołnierzy w Iraku czy tortu weselnego udekorowanego figurkami gejowskiej pary) zestawione z kontrowersyjnymi wypowiedziami internautów na forach dyskusyjnych.
Szefowa marketingu Onetu nie ukrywa, że chodzi o wywołanie emocji. – Chcemy, by nasza marka nabrała siły i wyrazistości – mówi Marta Czartoryska.
Kampania obejmie telewizję, prasę, outdoor, radio i oczywiście internet. W sumie ma się składać z 16 spotów reklamowych (część z nich trafi tylko do sieci). Przygotowały ją TBWA i Starcom (media Onet kupował częściowo w barterze). (MB)