Kraj

Kompania Piwowarska SA dostosowuje się do ustawy antyalkoholowej

Kompania Piwowarska SA, produkująca miedzy innymi piwo marki Lech i Tyskie, rozpoczęła dostosowywanie się do wymogów przepisów nowelizacji ustawy antyalkoholowej,...

Kompania Piwowarska SA, produkująca miedzy innymi piwo marki Lech i Tyskie, rozpoczęła dostosowywanie się do wymogów przepisów nowelizacji ustawy antyalkoholowej, która mówi m.in. o zakazie reklamy produktów alkoholowych na stałych i ruchomych nośnikach reklamy zewnętrznej. Działania te obejmują m.in. zamalowanie lub usunięcie reklam piwa z samochodów dostawczych firmy. Zasłoniętych zostanie również kilkadziesiąt tysięcy plafonów, na których widnieje informacja o produktach Kompanii Piwowarskiej. Zostaną one zasłonięte pokrowcami opatrzonymi napisem: “Tu była reklama piwa. Ocenzurowano”. Szacunkowy koszt całej akcji to 3 mln zł. Podobne akcje pozostałych browarów mogą kosztować ok. 10 mln zł. W listopadzie br. Kompania Piowarska wspólnie z Urzędem Miasta w Poznaniu rozpocznie kampanię społeczną pod hasłem “Nie sprzedawaj małolatom”. Będzie ona przebiegać w punktach sprzedaży alkoholu. Ostrzeżenie zostanie wydrukowane na ulotkach, naklejkach i standach. Za realizację i przebieg kampanii odpowiada poznańska agencja Public Profits wybrana przez Urząd Miasta w Poznaniu. Kompania Piwowarska finansuje to przedsięwzięcie. Następnym krokiem w kierunku uświadamiania sprzedawców będzie kampania ogólnopolska, którą zorganizuje cała branża piwowarska wspólnie z Państwową Agencją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Nowelizacja ustawy o przeciwdziałaniu alkoholizmowi weszła w życie 14 września br. (PR).