Kraj

OFBOR promuje się w środowiskach akademickich

Organizacja Firm Badania Opinii i Rynku (OFBOR) prowadzi drugą edycję Ogólnopolskiego Konkursu Młodych Badaczy na najlepszą pracę magisterską z zakresu...

Organizacja Firm Badania Opinii i Rynku (OFBOR) prowadzi drugą edycję Ogólnopolskiego Konkursu Młodych Badaczy na najlepszą pracę magisterską z zakresu badań rynku i opinii publicznej. Konkurs skierowany jest do studentów socjologii, psychologii, ekonomii, marketingu i zarządzania oraz matematyki, którzy piszą prace magisterskie bezpośrednio związane z badaniami opinii i rynku. Celem przedsięwzięcia jest promocja branży badawczej, popularyzacja profesji badacza w środowisku studenckim oraz nawiązanie kontaktu z najzdolniejszymi studentami zainteresowanymi praktyką i pracą w instytutach badawczych. Na autorów najlepszych prac czekają nagrody pieniężne (pierwsze miejsce – 5 tys. zł, drugie – 3 tys. zł, trzecie – 2 tys. zł) oraz staże w instytutach badawczych skupionych w OFBOR.

– Ubiegłoroczna pierwsza edycja konkursu spotkała się z dużym zainteresowaniem środowiska studenckiego. Zgłoszono do niej ponad 20 prac magisterskich prezentujących wysoki poziom merytoryczny. Kapituła konkursowa nagrodziła trzy najlepsze prace. Sympatyczna ceremonia wręczenia nagród odbyła się podczas dorocznego Kongresu Badaczy Rynku i Opinii – mówi Małgorzata Olszewska, członek zarządu OFBOR. – Mamy nadzieję, że studenci będą coraz liczniej uczestniczyli w konkursie. Poza możliwością zdobycia nagród finansowych jest to doskonała okazja do znalezienia interesującej pracy w branży badawczej – dodaje Olszewska.

Organizatorem konkursu oraz fundatorem nagród jest Organizacja Firm Badania Opinii i Rynku (www.ofbor.pl). OFBOR jest stowarzyszeniem skupiającym instytuty badawcze powołanym w celu kontroli przestrzegania norm etycznych oraz metodologicznych w badaniach opinii i rynku, a także działającym na rzecz publicznego zaufania do badań. Organizacja działa od 1997 r. i skupia 22 wiodące agencje badawcze. (JP)