Kraj

Najmniej prestiżowe reklamy to plakaty na przystankach - wynika z badań Cityboard Media

Firma Izmałkowa Consulting przeprowadziła na zlecenie Cityboard Media, firmy reklamy zewnętrznej, badanie dotyczące konsumpcji outdooru i jego wpływ na konsumentów....

Firma Izmałkowa Consulting przeprowadziła na zlecenie Cityboard Media, firmy reklamy zewnętrznej, badanie dotyczące konsumpcji outdooru i jego wpływ na konsumentów.

Badania etnograficzne dostarczyły informacji o tym, co przeciętni mieszkańcy miast lubią w reklamie zewnętrznej, co jest dla nich nudne.

Badania pokazały między innymi, że im większy format reklamy, tym częściej postrzegany jest jako bardziej prestiżowy. Najmniej prestiżowe okazały się plakaty na wiatach przystanków komunikacji miejskiej, najbardziej prestiżowe natomiast – reklamy wielkoformatowe.

Ponadto z badań wynika, że liczba reklam jest również wyznacznikiem prestiżu miejsca i jego wielkomiejskości. Np. większą liczbę reklam na autobusach miejskich w Warszawie niż w Rembertowie ankietowani zinterpretowali jako sygnał, że społeczność Warszawy jest atrakcyjniejsza dla reklamodawców.

Wyniki badań potwierdziły, że czynnikiem zwracającym uwagę badanych był znacznie większy od standardowego format oraz tzw. elementy 2 lub 3D. Najbardziej zapamiętywane były reklamy, których wystające elementy ilustrowały funkcję produktu (np. wychodząca poza ramy nośnika para nad kubkiem do kawy). Uwagę zwracały też reklamy teaserowe.

Ponadto reklamy na ulicach są lubiane, pod warunkiem że są uporządkowane i estetyczne. Ankietowani wskazywali też, że bardziej lubią reklamę na ulicy niż w telewizji, bo nie przeszkadza w oglądaniu ulubionego filmu lub programu.

W badaniach zleconych przez Cityboard Media wykorzystano tzw. metodę cienia, metodę dzienniczka oraz fotografię i wideografię. Podczas realizacji badania badacz wnikał w naturalne środowisko badanego.

Badacze przez cztery dni mieszkali w domach kilkunastu Polaków w Warszawie i w Poznaniu mających od 20 do 55 lat, co najmniej średnie wykształcenie i korzystających ze wszystkich mediów.

Cityboard Media będzie wykorzystywał ich wyniki w planowaniu kampanii outdoorowych. (BG)