Kraj

Wydatki na reklamę wzrosły w ub.r. o ponad 14 proc. według Starlinka

Z najnowszego raportu domu mediowego Starlink wynika, że wartość netto rynku reklamowego w Polsce w 2007 r. wyniosła 6,57 mld...

Z najnowszego raportu domu mediowego Starlink wynika, że wartość netto rynku reklamowego w Polsce w 2007 r. wyniosła 6,57 mld zł. Według szacunków agencji wydatki reklamodawców w mediach wzrosły w ub.r. o 14,5 proc. w porównaniu z 2006 r. – W 2007 r. rozpędzona gospodarka przekładała się na wysoką dynamikę wzrostu rynku reklamowego. W roku 2008, szczególnie w pierwszej jego części, przewidujemy kontynuację tej dynamiki. Zmiany w metodzie zakupu czasu antenowego i podwyżki cen w stacjach telewizyjnych spowodują dalszy wzrost przychodów nadawców. Wyższym niż średnia rynkowa wzrostem będą charakteryzować się nakłady na reklamę w internecie i reklamie zewnętrznej – komentuje Tomasz Chełmecki, dyrektor zarządzający domu mediowego Starlink.

Najwyższą dynamikę w stosunku do 2006 r. zanotowały: reklama internetowa (40,7 proc.), reklama kinowa (35,1 proc.), reklama zewnętrzna (19,4 proc.) oraz telewizja (17,4 proc.). Poniżej średniej rynkowej rosły nakłady na reklamę w dziennikach (4,2 proc.), magazynach (5,6 proc.) oraz w radiu (9,3 proc.). Najwięcej pieniędzy reklamodawcy zainwestowali w telewizję – 3,35 mld zł, co stanowi 50,9 proc. ogółu wydatków. Największy wzrost wydatków telewizyjnych odnotowany został w czterech sektorach: telekomunikacja, finanse, żywność oraz higiena i pielęgnacja ciała. (JD)