Zagranica

GSMA chce opracować standardy reklam w komórkach

GSM Association (GSMA) ogłosiło, że pięciu wiodących europejskich operatorów komórkowych: Vodafone Group, Telefonica O2, T-Mobile International, France Telecom-Orange oraz 3,...

GSM Association (GSMA) ogłosiło, że pięciu wiodących europejskich operatorów komórkowych: Vodafone Group, Telefonica O2, T-Mobile International, France Telecom-Orange oraz 3, powołało grupę roboczą, która ma opracować wspólne standardy emisji i monitorowania (podliczania) reklam w telefonii komórkowej. Jako testowy będzie traktowany rynek brytyjski. Grupa ma zająć się zbieraniem informacji na temat kontentu i dostarczania użytkownikom telefonów komórkowych reklam oraz modeli współpracy pomiędzy operatorami w tym zakresie. Analitycy mają też zbierać informacje o strukturze demograficznej odbiorców i efektywności różnych form przekazów reklamowych w telefonii komórkowej.

Rob Conway, chief executive GSMA, jest zdania, że porozumienie pomiędzy pięcioma operatorami komórkowymi w Wielkiej Brytanii jest niezwykle znaczące dla rozwoju i przyszłego sukcesu wykorzystania telefonii mobilnej jako medium i kanału reklamowego, a grupa robocza ma wypracować jednolite standardy i model współpracy pomiędzy operatorami, reklamodawcami i agencjami, aby zapewnić wszystkim uczestnikom rynku pełne wykorzystanie możliwości, jakie niesie ze sobą rozwój reklam w telefonii mobilnej.

Richard Saggers, head of mobile advertising w Vodafone, dodaje, że reklama poprzez telefonię mobilną oferuje nowe możliwości i w ten sposób operatorzy odpowiadają na zapotrzebowanie ze strony klientów i media plannerów, aby zapewnić większą przejrzystość tego nowego kanału reklamy. (“Media & Marketing”)