Kraj

Mobyland, szósty operator komórkowy, szuka szefa marketingu

Mobyland, spółka, która w przetargu UKE uzyskała rezerwację częstotliwości GSM i będzie szóstym operatorem komórkowym z własną siecią, szuka obecnie...

Mobyland, spółka, która w przetargu UKE uzyskała rezerwację częstotliwości GSM i będzie szóstym operatorem komórkowym z własną siecią, szuka obecnie osoby na stanowisko szefa marketingu. Spółką kierują Andrzej Voigt, były wiceprezes Polskiej Agencji Inwestycji Zagranicznych, a obecnie właściciel firmy AV Inwestor, oraz Roberto Nardini, który we włoskim koncernie Eutelia odpowiada za operacje zagraniczne. Eutelia ma 70 proc. udziałów w Mobyland (Włosi przewidują, że inwestycja w budowę sieci Mobylandu pochłonie 250-300 mln euro w ciągu pięciu lat).

Roberto Nardini potwierdził, że obecnie trwają negocjacje biznesowe mające umożliwić Mobyland wejście na rynek, co ma nastąpić w drugiej połowie roku. Spółka prowadzi rekrutację na stanowisko szefa marketingu, jego zadaniem, jak mówi Nardini, będzie stworzenie zespołu odpowiedzialnego za marketing i reklamę, a następnie wybór firm do współpracy marketingowo-reklamowej. Roberto Nardini nie chciał się wypowiadać na temat wysokości planowanych nakładów marketingowych. W komunikacie wydanym po wygranej w przetargu UKE Mobyland (wtedy jeszcze Tolpis – nazwę zmieniono później) napisał, że swoją ofertę skieruje głównie do klientów wrażliwych na cenę oraz użytkowników tworzących nisze rynkowe.

Mobyland podpisał umowę o współpracy z Telekomunikacją Kolejową, która obok Telekomunikacji Polskiej, Exatela i GTS jest jednym z największych operatorów sieci szkieletowej w kraju (ma ponad 6 tys. km kabli światłowodowych i 22 tys. km kabli miedzianych). (MB)