Kraj

Koncern Michelin promuje ochronę środowiska i bezpieczeństwo

20 października mieszkańcy Warszawy mogli obejrzeć wystawę zatytułowaną "Challenge Bibendum - pojazdy przyszłości". Ekspozycję trwającą jeden dzień zorganizował francuski koncern...

20 października mieszkańcy Warszawy mogli obejrzeć wystawę zatytułowaną “Challenge Bibendum – pojazdy przyszłości”. Ekspozycję trwającą jeden dzień zorganizował francuski koncern oponiarski Michelin. “Firma Michelin chce pokazać, że jest propagatorem ekologicznego podejścia do życia, do rzeczy, które się wiążą z ekologią. Chce także promować alternatywne źródła energii” – mówi Rafał Tarwacki, account manager agencji Feedback/Hill & Knowlton, zajmującej się projektem Challenge Bibendum. Wystawa miała miejsce na terenie nowej Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego. Można było na niej oglądać m.in. pojazdy zaprojektowane przez naszych rodzimych konstruktorów-amatorów. Wśród eksponatów znalazły się m.in. Volkswagen Passat TDI na paliwo rzepakowe wytwarzane przez właściciela samochodu, trójkołowy pojazd o napędzie słoneczno-mechanicznym czy hulajnogę jednopedałową o napędzie elektrycznym. W dniach 26-29 listopada odbędzie się w USA organizowany przez Michelin wyścig pojazdów nowej generacji – Challenge Bibendum. Na towarzyszącej mu konferencji zostaną omówione osiągnięcia w dziedzinie konstrukcji pojazdów napędzanych alternatywnymi paliwami. Dwie poprzednie imprezy tego typu odbyły się we Francji w 1998 i 2000 r. Firma Michelin produkuje i sprzedaje opony do wszystkich rodzajów pojazdów: samochodów, rowerów, maszyn, ciężarówek, motorów, samolotów, a nawet amerykańskich promów kosmicznych. Michelin ma 80 zakładów na 5 kontynentach i zatrudnia ponad 130 tys. osób. Siedziba firmy znajduje się w Clermont-Ferrand we Francji. (TK)