Kraj

AMS nie będzie oprotestowywać przetargu na stołeczne wiaty, tylko w nim wystartuje

AMS SA, firma reklamy zewnętrznej, popiera decyzję władz stolicy o planowanym przetargu na operatora powierzchni reklamowej na wiatach przystankowych w...

AMS SA, firma reklamy zewnętrznej, popiera decyzję władz stolicy o planowanym przetargu na operatora powierzchni reklamowej na wiatach przystankowych w Warszawie.

AMS jest od kilku lat jedynym operatorem wiat, a umowa obowiązuje jeszcze dwa lata. Mimo to Marek Kuzaka, wiceprezes zarządu tej spółki, mówi, że jego firma chciała ogłoszenia przetargu od 10 lat, jednak jak dotąd miasto nie potrafiło nic w tej sprawie zrobić. – Wybudowaliśmy 3000 wiat w 20 miastach Polski i z naszego doświadczenia wynika, że zbyt wielu operatorów na jednym terenie prowadzi do utrudnień we właściwej realizacji kontraktu, nie oznacza to jednocześnie, że jesteśmy za monopolem. Praktyka pokazuje też, że wybór firm o słabej kondycji finansowej skutkuje brakiem należytego utrzymania wiat. Mocna finansowa pozycja operatora jest warunkiem koniecznym, żeby po wygranym przetargu wiaty były należycie utrzymywane – mówi Marek Kuzaka. Zapowiada, że AMS wystartuje w przetargu.

Zaplanowano go na marzec, będzie dotyczył kilkuset lokalizacji. W wyniku konkursu ma zostać wyłonionych kilku operatorów, a umowy z nimi mają być zawierane na 10 lub więcej lat. (BG)