Kraj

Adidas zwiększa wydatki marketingowe, będzie promować linię Originals i Performance

Adidas Poland zwiększy w tym roku znacząco wydatki na działania marketingowe. To wynik m.in. rekordowych przychodów w ub.r., które w...

Adidas Poland zwiększy w tym roku znacząco wydatki na działania marketingowe. To wynik m.in. rekordowych przychodów w ub.r., które w stosunku do 2006 r. zwiększyły się aż o 40 proc. Tegoroczne inwestycje marketingowe będą przeznaczone na wsparcie dwóch głównych linii – Adidas Originals (ubrania i obuwie inspirowane stylem sportowym) oraz Adidas Performance (linia odzieży i obuwia typowo sportowa).

Linia Adidas Performance będzie wspierana przy okazji Euro 2008, którego Adidas jest oficjalnym partnerem. Firma chce wykorzystać w tym celu TV, magazyny, duży nacisk będzie położony na internet oraz działania na terenie sklepów. Kampania planowana jest na maj-czerwiec, będzie adaptacją globalnej kreacji. Wystąpią w niej popularni piłkarze, m.in.: KaKa, Steven Gerrard i Lionel Messi. Kampania Adidas Originals oparta na haśle “Celebrate your originality” wykorzysta pomysł indywidualnego sposobu wyrażania siebie poprzez różne dyscypliny sportu. Jest to nowe podejście Adidasa do promowania tej kolekcji produktów. Szczegóły działań reklamowych nie zostały ujawnione. Kampania planowana jest na okres wiosenny. Wykorzystane w niej będą prasa, internet i nośniki reklamy zewnętrznej, w tym reklama indoorowa, prowadzona na terenie sklepów.

Niezależnie od wsparcia obu ww. linii firma zamierza wspierać sprzedaż linii Adidas by Stella McCartney i Missy Elliot. W tym wypadku wsparcie będzie nieco mniejsze. Adidas Poland podobnie jak w ub.r. będzie kontynuował współpracę z domem mediowym Carat Polska. W przypadku działań reklamowych globalnie Adidas współpracuje z agencją TBWA, w Polsce – również z TBWA. W tym roku firma chce także rozwinąć sieć sprzedaży. W ub.r. uruchomiono 30 nowych punktów zarówno sklepów monobrandowych, jak i sklepów typu shop in shop. W tym roku spółka planuje rozwój co najmniej na poziomie ubiegłorocznym. (MKS)