Kraj

Nike przygotowało wielowymiarowy projekt adresowany do kobiet

Firma Nike rozpoczęła w Polsce kampanię marketingową pod hasłem "Taka jestem", która ma promować kobiety sportowców, a zarazem zachęcić do...

Firma Nike rozpoczęła w Polsce kampanię marketingową pod hasłem “Taka jestem”, która ma promować kobiety sportowców, a zarazem zachęcić do uprawiania sportu nowe pokolenie dziewczyn. Główny przekaz projektu mówi, że dziewczyny uprawiające sport są silniejsze zarówno fizycznie, jak i duchowo. – Ludzie często nie zdają sobie sprawy z tego, że uprawianie sportu, poza aspektem czysto fizycznym, wzmacnia także ich psychikę. I właśnie tę myśl chcemy przekazywać w całej naszej kampanii reklamowej – mówi Piotr Sośnierz, country marketing manager Nike Poland. W promowaniu przesłania Nike będą pomagać (potencjalne) młode uczestniczki igrzysk olimpijskich w Pekinie. Kampanię “Taka jestem” przygotowała agencja reklamowa Wieden + Kennedy z Amsterdamu, ściśle współpracując z zespołem marketingowym Nike EMEA. Jednym z głównych elementów kampanii jest witryna NikeWomen.com, na której znajdują się wywiady ze sportsmenkami Nike, zdjęcia i filmiki z ich udziałem, jak również prezentacja nowej kolekcji NikeWomen na sezon wiosna 2008. Specjalnie na potrzeby kampanii “Taka jestem” w witrynie NikeWomen.com zorganizowano konkurs dla internautek – tworząc sportowy profil i głosując na faworytki, można wygrać wyczynowy weekend i trening z jedną z zawodniczek Nike (polska edycja tego konkursu prowadzona jest pod patronatem magazynu “Shape”). Działania promocyjne w ramach kampanii “Taka jestem” obejmują też prasę, internet i retail marketing. Do marcowych wydań magazynów “Cosmopolitan” i” Shape” oraz do kwietniowego wydania magazynu “Glamour” dodany zostanie specjalny album-insert, komunikujący główne założenia akcji za pomocą grafik wizerunkowych i haseł motywujących do uprawiania sportu. Kampania internetowa promująca akcję i konkurs “Taka jestem” obejmie odpowiednio dobrane witryny kobiece i młodzieżowe (np. Interia.pl, Onet.pl, Korba.pl, Female.pl, O2.pl, Grono.net) i potrwa do połowy lutego do końca marca br. Za zakup mediów odpowiedzialny jest dom mediowy MindShare. Wszystkie sklepy biorące udział w kampanii otrzymają specjalne grafiki i elementy ekspozycyjne witryn. Dodatkowo w kilku wybranych sklepach będzie można za pomocą łącza bluetooth pobrać 30-sekundowy filmik prezentujący ideę akcji “Taka jestem”. W ramach działań dodatkowych, w lutym i marcu br., na terenie warszawskich uczelni (Szkoła Główna Handlowa, Biblioteka Uniwersytetu Warszawskiego, Akademia Wychowania Fizycznego) zorganizowane zostaną minigalerie, w których dziewczyny będą mogły zapoznać się z ideą kampanii “Taka jestem”, obejrzeć zdjęcia i filmy przedstawiające zawodniczki Nike. Każda kobieta odwiedzająca galerię będzie również mogła zrobić i zostawić swoje własne zdjęcie ze sportowym przesłaniem oraz wziąć udział w konkursie “Taka jestem”, tworząc swój profil na witrynie NikeWomen.com. (MKS)