Kraj

Raisio zmienia sposób współpracy z agencjami; stawia na projekty

Raisio Polska Foods planuje od lutego br. zmianę sposobu współpracy z agencjami reklamowymi. Dotychczas wiodącą agencją marketera, z którą miał...

Raisio Polska Foods planuje od lutego br. zmianę sposobu współpracy z agencjami reklamowymi. Dotychczas wiodącą agencją marketera, z którą miał podpisaną stałą umowę, była Testardo Red Cell. – Umowa o takim charakterze wygasła 31 stycznia br. – mówi Jacek Dziekoński, dyrektor generalny i prezes zarządu Raisio Polska Foods. – Będziemy nadal współpracować z tą agencją, tylko w innym zakresie – dodaje Dziekoński.

Dotychczas Testardo Red Cell miała z Raisio umowę o charakterze długoterminowym. Obecnie marketer planuje współpracę projektową. – Zmieniła się struktura pracy wewnątrz naszej firmy. Dotychczas strategię komunikacji opracowywała dla nas agencja reklamowa. Obecnie strategię marketingową będziemy koordynować we własnym zakresie – informuje Dziekoński. Za ogół działań będzie odpowiedzialna m.in. Katarzyna Niewiada, marketing director Raisio.

Według Dziekońskiego realizacja wszystkich działań reklamowych będzie poprzedzona przetargiem. – W konsekwencji chcemy doprowadzić do wyboru 4-5 agencji, pomiędzy nimi będziemy wybierać te, które zajmą się konkretnymi projektami – twierdzi Dziekoński.

W przypadku działań z zakresu BTL i shopper marketingu Raisio obecnie współpracuje z dużą liczbą agencji i taki model zostanie zachowany. Zmiany nie obejmą też współpracy z domem mediowym, którym pozostanie Zenithmedia.

Niewiada nie przewiduje zmian w sposobie alokowania budżetów reklamowych Raisio. Istotne dla firmy pozostaną działania w miejscu sprzedaży. – Margaryny to kategoria bardzo generyczna. Działania wizerunkowe są istotne, ale faktem jest, że ostateczne decyzje w przypadku tej kategorii podejmuje się bezpośrednio w miejscu zakupu – mówi Niewiada. Przyznaje jedynie, że zwiększeniu ulegnie budżet przeznaczony na działania w internecie. (AMS, MKS)