Kraj

Benecol redefiniuje grupę docelową marki

Raisio Polska Foods wystartował z nową kampanią margaryn prozdrowotnych "Benecol - wybór serca dla zdrowszego życia". - Kampania adresowana jest...

Raisio Polska Foods wystartował z nową kampanią margaryn prozdrowotnych “Benecol – wybór serca dla zdrowszego życia”. – Kampania adresowana jest do trochę młodszego i nowocześniejszego konsumenta niż do tej pory. Zmieniliśmy także przekaz, chcemy, aby sięgano po produkt na zasadzie profilaktyki, a nie jako remedium na kłopoty – mówi Katarzyna Niewiada, dyr. marketingu Raisio Polska Foods. Kampania ruszy 4 lutego i potrwa do 9 marca. Na jej potrzeby zostały przygotowane dwie wersje spotów 15- i 30-sekundowe, a emisja odbędzie się w stacjach ogólnopolskich oraz w stacjach tematycznych. Według szacunków reklama ma dotrzeć do 90 proc. grupy docelowej. Adaptację spotu przygotowała agencja Testardo Red Cell we współpracy z domem produkcyjnym Tandem Taren-To. Za media odpowiada dom mediowy Zenithmedia. Reklama jest adaptacją angielskiego spotu Big Picture, wyreżyserowanego przez Howarda Greenhalgha, twórcy klipów muzycznych m.in. Stinga, czy Pet Shop Boys. Oryginalny spot przedstawia prozdrowotne działania Benecolu. Scenografię filmu stanowi plaża (zdjęcia kręcono w RPA), gdzie spotykają się ubrani w błękitne stroje strażnicy, czyli stanole roślinne zawarte w produkcie, obniżające poziom złego cholesterolu w organizmie, i ubrani w żółte stroje intruzi, czyli cholesterol. Benecol jest obecny na polskim rynku od 2002 r. Jest liderem kategorii produktów funkcjonalnych, obniżających poziom cholesterolu. Jego udział w segmencie margaryn funkcjonalnych wyniósł w okresie październik-listopad 2007 r. – 69 proc. wartościowo, a roczne tempo wzrostu wartości jego sprzedaży wyniosło 22 proc. (porównując wyniki 2007 i 2006 r.; źródło: Raisio). (MKS, AMS)