Zagranica

Eurosport najchętniej oglądaną telewizją w Europie

Eurosport jest najchętniej oglądaną stacją telewizyjną w Europie, wynika z EMS - badania firmy Synovate. Na drugiej pozycji jest MTV....

Eurosport jest najchętniej oglądaną stacją telewizyjną w Europie, wynika z EMS – badania firmy Synovate. Na drugiej pozycji jest MTV. Tygodniowe dotarcie Eurosportu w 2007 r. kształtowało się na poziomie 31,2 proc. (rok wcześniej było to 32,3 proc.). Dla MTV było to odpowiednio 26,6 proc i 28,3 proc. Na trzeciej pozycji znalazł się niemiecko-francuski kanał kulturalny Arte, który zanotował wzrost z 24,7 proc. w 2006 r. do 25 proc. w 2007 r. Czwarta była stacja Discovery z wynikiem 19 proc. (wcześniej 18,4 proc.).

Badanie EMS obejmuje Austrię, Beneluks, Danię, Finlandię, Francję, Niemcy, Irlandię, Włochy, Norwegię, Portugalię, Hiszpanię, Szwecję, Szwajcarię i Wielką Brytanię. Oddzielne badanie CEMS skupia się na Europie Środkowo-Wschodniej i obejmuje Polskę, Czechy i Węgry. Od czerwca pojawią się w nim również dane z rynku rosyjskiego. (“BrandRepublic”)