Kraj

Siedmiotygodniowa kampania wizerunkowa wspiera relaunch "Gali"

Tygodnik "Gala" (G+J Polska) dziś wszedł na rynek w nowej, bardziej eleganckiej odsłonie. Zmieniła się makieta tytułu. Wprowadzono nowe czcionki....

Tygodnik “Gala” (G+J Polska) dziś wszedł na rynek w nowej, bardziej eleganckiej odsłonie. Zmieniła się makieta tytułu. Wprowadzono nowe czcionki. Zdecydowano się na wyraźną nawigację, którą ułatwia podział na trzy działy: Gala spotkania (wywiady, portrety), Gala styl (moda, uroda, zdrowie, podróże, kuchnia) oraz Gala show (kultura, Galaktyka, czyli kolumny z relacjami z imprez).

Na stałe dla magazynu zaczęli pisać m.in.: Beata Sadowska (prowadzi kwestionariusz), Kazimiera Szczuka (w roli felietonisty-antybywalca), Stanisław Trzciński (rekomenduje wydarzenia kulturalne). Autorem nowej makiety jest Beata Misiewicz, dyr. artystyczny “Gali”.

Zmienił się format “Gali”, która stała się smuklejsza. Zwiększono objętość do 132 stron. Cena okładkowa pozostała bez zmian – 4,90 zł. “Gala” będzie realizować plan odchodzenia od gadżetów. Okazjonalnie ukazywać się będzie jedynie z filmem na DVD.

Wydawca podniósł nakład zmienionej “Gali” do 300 tys. egz. Liczy na wzrost sprzedaży, ale nie chce jej określać, bo będzie ona wypadkową wielu czynników, nie tylko zmian w samym tytule, ale też nowej strategii marketingowej.

Przeobrażoną “Galę” wspiera zaplanowana na siedem tygodni kampania wizerunkowa wykorzystująca TVN, TVN Siedem, TVN Style, Polsat, outdoor, prasę. Kreację przygotowała agencja Saatchi & Saatchi wyłoniona w przeglądzie ofert, za media odpowiada Starcom. Wydawca nie ujawnia wysokości budżetu promocyjnego. Gwiazdami kampanii “Gali” są: Katarzyna Nosowska, Dominika Ostałowska i Michał Żebrowski.

Równolegle z ukazaniem się odmienionej “Gali” zostaje odświeżona strona internetowa tygodnika. Będzie nie tyle jego elektroniczną wersją, ile jej uzupełnieniem.

Polska “Gala” należy do międzynarodowego brandu. Ukazują się także edycje: francuska, niemiecka, rosyjska, bałkańska i najmłodsza holenderska. G+J zostawia na poszczególnych rynkach swobodę w interpretacji marki, np. francuska “Gala”, podobnie jak polska, stawia na lokalne osobowości.

Redaktor naczelną polskiej “Gali” jest od ub.r. Marzena Wilkanowicz-Devoud, wcześniej wieloletnia naczelna “Elle”. (KP)