Kraj

Wydawca "Zwierciadła" stawia na dywersyfikację portfolio

Nowy prezes Wydawnictwa Zwierciadło chce zróżnicować portfolio spółki - w tym roku nowy tytuł nie dla pań i prognoza dodatniego wyniku finansowego.

Jerzy Szulwic, który od kilku tygodni kieruje Wydawnictwem Zwierciadło, zapowiada, że strategia spółki zakłada obecnie dywersyfikację portfolio firmy o nowe projekty skierowane nie tylko do kobiet.

Jak już wcześniej informowaliśmy, wydawnictwo pracuje już nad nowym projektem pisma motoryzacyjnego własnego konceptu. Jeśli projekt zostanie zatwierdzony, to jak zapewnia Szulwic, wejdzie na rynek w tym roku. Jego zespół jest niemal skompletowany. Naczelnym zostanie Jarosław Maznas, dawny naczelny “Auto Moto” w Bauerze. Pieniądze na wprowadzenie projektu mają pochodzić przede wszystkim z wpływów generowanych przez obecne tytuły, przede wszystkim “Zwierciadło”. Dokładna wartość inwestycji nie jest znana. W tym roku będzie to prawdopodobnie jedyny nowy projekt prasowy.

Jak mówi prezes wydawnictwa, plany spółki na koniec tego roku zakładają jednak wypracowanie dodatniego wyniku finansowego. Jego wartości także nie podaje.

Według danych Expert Monitora w styczniu br. “Zwierciadło” zarobiło 1,14 mln zł (rok wcześniej ok. 1 mln zł), a w całym ub.r. ponad 20 mln zł, wyraźnie zwiększając cennikowe wpływy reklamowe. Średnia sprzedaż w II połowie ub.r. wyniosła 97 tys. egz., a w II połowie 2008 r. – 85,7 tys. egz. (dane ZDKP). “Sens”, drugi z tytułów wydawnictwa (dane wydawcy w ub.r. jeszcze jako dwumiesięcznika), rozchodził się w liczbie ok. 40 tys. egz., po zmianie na miesięcznik satysfakcjonujący poziom to ok. 60 tys. egz.