Zagranica

Rośnie optymizm konsumentów

Najszybciej z kryzysu wychodzą Azja i Ameryka Płd. - wynika z badania The Nielsen Company.

Badanie objęło gigantyczną próbę 27 tys. osób na całym świecie i dotyczyło planów zakupowych konsumentów w ciągu najbliższych sześciu miesięcy. Globalny indeks optymizmu wyniósł 92 punkty, przy czym 100 oznacza wieloletnią średnią dla tego badania.

Jest to znaczna poprawa w stosunku do początku ub.r., kiedy kryzys finansowy osiągnął swój szczyt, a indeks optymizmu wartość 77 punktów.

Najwyższy optymizm konsumentów notowany jest obecnie w Indiach, Indonezji i Norwegii. Z kolei najwyższe wzrosty indeksu w stosunku do poprzedniego badania miały takie kraje, jak: Tajwan, Singapur, Izrael i Meksyk.

Jeżeli chodzi o USA, to konsumenci są dość ostrożni. Indeks optymizmu wynosi tam zaledwie 85 punktów, co oznacza wzrost o dwa punkty w stosunku do I kwartału ub.r. (“WARC”)