Kraj

Już nie AGB, ale Nielsen

AGB Nielsen Media Research zmienia nazwę na Nielsen Audience Measurement.

Już nie AGB, ale Nielsen
Firma badawcza AGB Nielsen Media Research zmienia nazwę na Nielsen Audience Measurement. To konsekwencja wcześniejszych zmian globalnych w strukturze właścicielskiej związanych z połączeniem grupy The Nielsen Company i AGB Nielsen Media Research.

Nowa nazwa wprowadzana jest oficjalnie nie tylko na rynku polskim, ale we wszystkich oddziałach AGB na świecie. – W Polsce prawnie pozostajemy wciąż spółką AGB Nielsen Media Research Sp. z o.o. – wyjaśnia Elżbieta Gorajewska, dyrektor generalna firmy w Polsce. Nowa nazwa nie oznacza zmiany dotychczasowej strategii firmy w Polsce. Jako źródło danych – jak chce grupa Nielsen – należy jednak wskazywać teraz Nielsen Audience Measurement.

AGB Nielsen Media Research specjalizowała się w badaniach telemetrycznych. To będzie też domeną Nielsen Audience Measurement. Nielsen Media Research i AGB Group połączyły się pięć lat temu. Wówczas ujednolicono standardy badawcze obu firm.