Zagranica

Producenci luksusu liczą na aspiracyjnych bogaczy

Właściciele marek luksusowych muszą zaadresować swoje działania marketingowe do osób, które obecnie ograniczają wydatki.

W Stanach Zjednoczonych najatrakcyjniejszą grupą docelową dla producentów dóbr luksusowych są osoby zamożne, które jednocześnie nie kryją się ze swoimi aspiracjami. Choć ostatnio zmniejszyły wydatki (w I kwartale br. o 1,9 proc.), to w niedalekiej przyszłości mają generować największe przychody w tej branży. W Stanach Zjednoczonych grupę tą definiuje się jako osoby zarabiające rocznie 100-250 tys. dol. Szacuje się, że stanowią grupę 21 mln gospodarstw domowych. Według Pam Danzinger, prezesa Unity Marketing, grupa ta zaczęła w czasach kryzysu prezentować postawy charakterystyczne bardziej dla klasy średniej niż grupy osób zamożnych.

Badania przeprowadziła firma Unity Marketing na grupie 1245 respondentów.

(na podstawie Unity Marketing)