M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

"The Financial Times" analizuje czytelnictwo

Jacek Piątkowski | 13 maja 2010, 06:00

Wydawca gazety chce zbadać czytelnictwo wydań drukowanych i elektronicznych.

"The Financial Times" ("FT") wspólnie z PricewaterhouseCoopers (PwC) zamierza przeprowadzić nowe analizy czytelnictwa w skali globalnej. Uwzględnią one różnice związane z wydaniami drukowanymi i elektronicznymi.

Badanie ma się opierać na wskaźniku Average Daily Global Audience, który ma łączyć informacje z różnych źródeł. Chodzi m.in. o czytelnictwo dziennika drukowanego w skali poszczególnych rynków i regionów, a także liczbę unikatowych użytkowników czy informacje na temat wyszukiwań. PwC ma wystąpić w roli niezależnego audytora.

Zdaniem Bena Hughesa, global commercial directora i deputy chief executive "FT", prowadzone badania mają doprowadzić do zwiększenia transparentności na rynku wydawniczym. Ma to związek przede wszystkim z gwałtownym rozwojem internetu. Doprowadził on do sytuacji, w której dotychczasowe, jednoźródłowe badania mediów okazały się niewystarczające do opisania aktualnych preferencji i postaw czytelników.

(na podstawie "Media & Marketing Global”)

Czytaj więcej na temat: , ,