Kraj

Nowe strony lokalne "Gazety Wyborczej" i jej akcja w Łodzi

"Gazeta Wyborcza" od dzisiaj pod swoim flagowym logo skupia cały dziennik, czyli informacje krajowe i międzynarodowe oraz lokalne. Znikają lokalne...

“Gazeta Wyborcza” od dzisiaj pod swoim flagowym logo skupia cały dziennik, czyli informacje krajowe i międzynarodowe oraz lokalne. Znikają lokalne tytuły, takie jak “Gazeta Stołeczna”, “Gazeta Łódzka” czy “Gazeta w Katowicach”. Informacje lokalne znajdą się teraz nie tylko na nowych stronach lokalnych, ale także w innych częściach gazety, w tym na pierwszej stronie. Nowe strony lokalne, poza typową zawartością, taką jak informacje, których autorzy piszą bardziej spersonalizowanym językiem – czy ogłoszenia drobne, pogoda oraz nekrologi, mają też odesłania do krajowych lub lokalnych dodatków branżowych “Gazety Wyborczej” (“Gazeta Praca”, “Gazeta Komputer”, “Gazeta Auto-Moto” i inne). W czterech wydaniach lokalnych “Gazety Wyborczej”, w tym w stołecznym, które miały dotychczas codziennie samodzielny “Supermarket”, zostaje on częścią dodatków lokalnych. Jedynie w piątki zachowa on odrębność. “Gazeta Wyborcza” zawiera też od teraz pełną, krajową i lokalną ofertę ogłoszeniową. Nowe strony lokalne dostały odświeżoną makietę. Opracował ją zespół grafików “Gazety Wyborczej” pod kierownictwem dyrektora artystycznego Krzysztofa Trusza. Zmiany graficzne w dzienniku następują w sposób ewolucyjny. W lipcu br. zmieniła się pierwsza strona wydania piątkowego, we wrześniu br. – część gospodarcza. Jednocześnie od dzisiaj w Łodzi ruszyła akcja promocyjna “Gazety Wyborczej”. Odbywa się w centralnych punktach miasta. Polega na rozdawaniu 16-20-stronicowej gazety – “Bezpłatnej Gazety Wyborczej Łódź” w nakładzie 20 tys. egz., zawierającej lokalne informacje i ogłoszenia z “Gazety Wyborczej”. “Celem akcji jest – jak powiedział Jarosław Matuszewski, szef marketingu “Gazety Wyborczej” – prezentacja podstawowego produktu, który zawiera wiele informacji lokalnych oraz zachęcenie do jego zakupu”. Wybór miasta nie jest przypadkowy. Jak podaje dział kolportażu Agory SA, wydawcy “Gazety Wyborczej”, sprzedaż dziennika w woj. łódzkim wzrosła od początku roku o ponad 5 proc. w stosunku do analogicznego okresu ub.r. Zmianom strukturalnym i redakcyjnym dziennika towarzyszy start ogólnopolskiego konkursu dla czytelników pod nazwą Miasto Skarbów. (KP)