Kraj

Winiary poszerzają wybór sosów i promują ofertę grillową

W portfolio Winiar pojawiły się dwa nowe sosy; marketer przypomina też o sezonie na grillowanie.

Winiary poszerzają wybór sosów i promują ofertę grillową
Nestle Polska poszerza ofertę marki Winiary o dwa nowe sosy – do ryby i pieprzowy.

Jak mówi Małgorzata Hiller, product manager w Nestle Polska, to odpowiedź na sytuację rynkową.

Ostatnimi czasy bowiem rynek sosów do gotowania notuje dynamiczny wzrost. Jak twierdzi, tylko w ubiegłym roku jego wartość powiększyła się o 15 mln zł, ale ogólnej wartości rynku nie ujawniła.

– Z tego aż 84 proc. to wynik działań marki Winiary. Znaczący wpływ na ten wzrost miały szczególnie dwa nowe produkty – Sos pieczeniowy z suszoną śliwką oraz Sos pieczeniowy ciemny z cebulką, które odpowiadają aż za 43 proc. wzrostu, czyli 6,2 mln zł – mówi Hiller, przytaczając dane za ACNielsenem, wartość sprzedaży MAT ON 2009 vs. MAT ON 2010.

Wprowadzenie obu sosów poprzedziły badania IQS Quant Group, z których wynika, że na pytanie “Jakich sosów do gotowania brakuje na rynku?” konsumenci najczęściej wymieniali wersję koperkowo-śmietankową, na której bazuje nowy Sos do ryby Winiary. Podobnie wysoko typowano sos pieprzowy, na co marka Winiary odpowiedziała drugą nowością o takim smaku. 

Grupę docelową obu produktów stanowią kobiety w wieku 25-50 lat, które żyją w miastach i mają średnie oraz wyższe dochody, są zamężne lub mieszkają z partnerem, najczęściej mają dzieci, a posiłki przygotowują w domu. Używają produktów Winiary w kilku kategoriach, cenią markę i identyfikują się z nią.

Kampania wspierająca launch produktów obejmie wszystkie największe stacje telewizyjne i planowana jest na czerwiec. Kreację przygotowała agencja Legend Group, natomiast za zakup mediów odpowiada MEC.

Równolegle Nestle wspiera działaniami reklamowymi ofertę grillową Winiar. Kampania obejmuje prasę, TV, radio, internet i materiały POS. Cele akcji prowadzonej pod hasłem “Spotkajmy się na grillu” to zbudowanie świadomości grillowego portfolio marki Winiary oraz wsparcie nowości grillowych.

Akcję wspiera kampania prowadzona w największych stacjach telewizyjnych, radiu, prasie oraz internecie. Agencją odpowiedzialną za kreację jest FFCreation, natomiast zakupem mediów zajmuje  się MEC.