Do połowy lipca br. potrwa rozpoczynająca się właśnie kampania reklamowa telewizorów plazmowych marki Viera Panasonica. Producent promuje w niej technologię umożliwiającą oglądanie filmów, programów telewizyjnych i wideo nagranych w technice trójwymiarowej (3D) dzięki specjalnym okularom (sprzedawanym w zestawie z telewizorem).
Głównym medium kampanii jest internet (m.in.: portale ogólnotematyczne, komunikator Gadu-Gadu, portal społecznościowy Nasza Klasa, Google oraz firmowy profil w Facebooku “Świat Viera 3D”). Drugim medium jest zaś telewizja (spoty reklamowe w kanałach tematycznych).
Kampanię online przygotowała agencja Hypermedia, natomiast ATL (adaptację spotów) – agencja DSK. Planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy Vizeum.
Oprócz kampanii reklamowej marketer przygotował też szereg aktywności z zakresu marketingu bezpośredniego, m.in. konkurs “Panasonic 3D Challange” dla grafików komputerowych (jego realizację zlecił agencji Euro RSCG).
W wybranych punktach handlowych umieszczono także specjalnie przygotowane ekspozytory 3D wyprodukowane przez firmę Arlec.
Natomiast od 24 maja do 6 czerwca w sklepach sieci Media Markt będzie prowadzona relacja z turnieju tenisowego French Open 2010 – wyłączna transmisja w kanale Eurosport nagrana i emitowana w 3D (to wspólne przedsięwzięcie Panasonica i Eurosportu).
Na razie technologię 3D ma tylko jeden model Panasonica (50-calowy Viera TX-P50VT20, do którego można dokupić odtwarzacz Blu-ray). To ma się jednak zmienić po wakacjach – w drugiej połowie roku producent zapowiada wprowadzenie kolejnych modeli z 3D.
– Druga połowa roku charakteryzuje się zwiększonym popytem na telewizory, jak również przewidujemy większą podaż tej nowej technologii na rynku, dlatego też wówczas planujemy zasięgową kampanię telewizyjną z wykorzystaniem kanałów ogólnopolskich – mówi Marcin Kubiszak odpowiedzialny za marketing telewizorów Viera w Panasonic Polska.
Panasonic partnerował megaprodukcji filmu 3D “Avatar” Jamesa Camerona (pierwsza trójwymiarowa produkcja kinowa na taką skalę okazała się kasowym sukcesem). Telewizory z technologią 3D reklamuje też już na naszym rynku Samsung (patrz MMP24 z 20 kwietnia br.).