Kraj

Effie zmienia formułę

Effie nie rozdziela już pracy agencji i domu mediowego.

Komitet Organizacyjny 11. edycji konkursu Effie opracował nowe pozycjonowanie oraz strategie konkursu. Postanowiono rozszerzyć Effie na wszelkie idee komunikacyjne: tradycyjne i alternatywne, cyfrowe i drukowane, design i reklamy, płatne i pro bono. Do konkursu można zgłaszać każdą formę komunikacji marketingowej.

Ponadto największa zmiana w tegorocznym Effie polega na tym, że nie ma w nim już części oddzielnych, przeznaczonych dla agencji reklamowych i dla domów mediowych – jest jedno Effie United – tak jak jedna efektywność.

– Premiowane będą wspólne zgłoszenia dokonane przez domy mediowe i agencje reklamowe –  powiedział Paweł Tyszkiewicz, dyr. zarządzający SAR.

Domy mediowe i agencje reklamowe będą zgłaszały prace oparte na tym samym briefie. Jeśli przy kampanii pracowało więcej podmiotów – stają się one jak w latach ubiegłych – współzgłaszającymi kampanię. Zmianom strategicznym towarzyszą zmiany merytoryczne. Ponownie opracowany został brief Effie oraz kryteria ocen prac przez jury.

Zmianie uległy kategorie konkursowe. Jest ich w nowej edycji 17. Niektóre – jak napoje alkoholowe i bezalkoholowe – połączono w jedną kategorię, inne podzielono – jak pozostałe – na retail, media i usługi. Kampanie społeczne podzielono na kampanie pro bono i kampanie dotyczące edukacji społecznej i CSR.

Pojawiły się też nowe kategorie – promocja miejsc i wydarzeń oraz kategorie specjalne. Oprócz kategorii launch i nazwy long term zmienionej na long term marketing excellence dla podkreślenia jej ważności są kategorie smart budżet oraz media idea.

Zgłoszeń można będzie dokonywać przez internet od 01.06 do 30.06. SAR planuje na początku czerwca przeprowadzenie szkoleń dla zgłaszających – to ułatwi prawidłowe wypełnianie briefów i załączanie materiałów do zgłoszeń.