Zagranica

Konsumenci ufają Google i Sony

Google i Sony mają najlepszą reputację wśród globalnych firm - wynika z raportu Reputation Institute.

W ramach projektu przebadano 600 korporacji. Na pytania odpowiadali konsumenci z 24 krajów, m.in. ze Stanów Zjednoczonych, z Brazylii, Hiszpanii i Korei Południowej. Oceniali oni różne aspekty działań firm. Firmy mogły zdobyć maksymalnie 100 punktów.

Na czele rankingu firm najlepszej reputacji jest Google z wynikiem 78,6 pkt. Tuż za nim Sony z 78,5 pkt. Walt Disney Co. zdobyło 78 pkt, a BMW – 77,8 pkt. Zaraz za BMW uplasował się inny producent aut – Daimler (76,8 pkt). Koncern Apple w raporcie zdobył 76,4 pkt, zajmując 6. miejsce.

Zdaniem autorów raportu ocena reputacji firm wyraźnie wskazuje koncernom kierunki rozwoju i podpowiada, jaką strategią można budować zaufanie do marki.

(na podstawie “WARC”)