Zagranica

Rząd RPA walczy z rasizmem w branży reklamowej

Rząd RPA powołał specjalną komisję, która zajmie się działaniami skierowanymi przeciwko rasizmowi w branży reklamowej. Powstanie komisji związane jest z...

Rząd RPA powołał specjalną komisję, która zajmie się działaniami skierowanymi przeciwko rasizmowi w branży reklamowej. Powstanie komisji związane jest z niedawnymi przesłuchaniami w parlamencie, podczas których wykazano “rasistowskie względy kierujące planowaniem mediów”. Oskarżenia dotyczyły m.in. mediaplanerów, charakteryzowanych jako “22-letnie białe kobiety, które umieszczają reklamy w mediach kierowanych do białych”. Organizacja The Media Directors’ Circle (MDC) zauważyła, że właściwie w RPA nie istnieją media, których widownię stanowią wyłącznie biali bądź czarnoskórzy. Z dostarczonych przez MDC danych wynika, że reklama telewizyjna dociera do widowni, którek 69 proc. stanowią czarni. W przypadku reklamy radiowej jest to 65 proc.