Kraj

25 tytułów nagrodzono podczas Szpalt Roku

W tegorocznej edycji konkursu Szpalty Roku najwięcej nagród zebrała Direct Publishing Group. Po raz pierwszy w konkursie wzięły udział Edipresse i Valkea Media.

Stowarzyszenie Prasy Firmowej rozstrzygnęło kolejną edycję konkursu Szpalty Roku na najlepsze projekty typu custom publishing. W tym roku najwięcej, bo 10 nagród i wyróżnień odebrała agencja Direct Publishing Group.

Złote Szpalty w kategorii magazyn wewnętrzny zdobyli: MPWiK za magazyn “Kropelka”, Grupa Żywiec za “Piwny Obiektyw”, Post-Tel za magazyn “Poczta Polska”, natomiast grand prix w tej kategorii otrzymała Direct Publishing Group za magazyn “Dzień Bobry” wydawany dla sieci sklepów Obi oraz Aude za “Naszą Biedronkę” wydawaną dla sieci sklepów Biedronka.

W kategorii magazyn zewnętrzny Złote Szpalty otrzymały: Yo Media za “Audi Magazyn”, Aude za “Farmacja i Ja” dla US Pharmacii (wydawnictwo to otrzymało również Złote Szpalty w kategorii elektroniczna wersja magazynu custom publishing), Direct Publishing Group za “Twój Komfort” dla sieci sklepów Komfort). Grand prix w kategorii magazyn zewnętrzny przyznano wydawnictwom: iKropka za magazyn “Airgate” dla portu lotniczego w podkrakowskich Balicach, Valkea Media za “House Mag” dla marki odzieżowej House i Direct Publishing Group za “Funduj. ABC Inwestowania” dla TFI BPH. To ostatnie wydawnictwo otrzymało również Złote Szpalty w kategorii wydanie jednorazowe za “Cedet”, gazetę przygotowaną dla Centralnego Domu Towarowego w Warszawie.

W kategorii medium elektroniczne Złote Szpalty odebrała agencja StoryGroup za newsletter “Coffeeteam Voice” przygotowywany dla sieci kawiarni CoffeeHeaven. Złote Szpalty w kategorii elektroniczna komunikacja customowa powędrowały do Grupy Lotos za intranet Lotostrada.

Jury konkursu wybrało również okładkę roku. Tę nagrodę otrzymał “Domoteka Design Magazine”.

Jury pod przewodnictwem Tomasza Raczka nagrodziło lub wyróżniło łącznie 25 tytułów spośród 80 zgłoszonych do konkursu. Prace oceniali specjaliści w dziedzinie projektowania prasowego, typografii, fotografii, infografiki, PR oraz dziennikarstwa: Dariusz Ćwiklak, Joanna Delbar, Dominik Kaznowski, Jacek Piotrowski, Katarzyna Trzeszczkowska.