Kraj

Rada Reklamy oczekuje zmian w reklamie Ery

Arbitrzy uznali, że warstwa słowna jednej z reklam Polskiej Telefonii Cyfrowej narusza przepisy środowiskowej samoregulacji.

Skarżący stwierdził, że przeważnie reklamy “kłamią”, stosując niedopowiedzenia w stylu “cena już od…”, lecz Era poszła jego zdaniem za daleko. Dodał jednocześnie, że firma reklamuje swoją usługę telefonii komórkowej dla biznesu, oferując “jak zwykle do Ery za 1 gr”, gdzie w regulaminie promocji jest napisane, że tych numerów można wybrać maksymalnie do 10, wyboru można dokonać raz na 24 miesiące i za każdy płaci się dodatkowo abonament 1 zł netto miesięcznie. “A do innych sieci za 10 groszy” z kolei oznacza 5 numerów do wyboru raz na 24 miesiące z abonamentem za każdy numer od 1 zł do 10 zł netto. Podobnie podana cena 10 gr jest ceną netto przy abonamentach od 115 zł, poniżej tej kwoty jest od 12 gr netto.

Zespół Orzekający, działający w ramach Rady Reklamy, stwierdził, że warstwa słowna reklamy wprowadza odbiorców w błąd, gdyż lektor informuje “dzwoń do wszystkich sieci za 10 groszy, a do Ery jak zawsze za grosz”. W jego opinii warstwa słowna reklamy nie jest zgodna z warstwą wizualną reklamy i z regulaminem oferty, co wpływa na prawdziwość informacji.

Zdaniem Rady Reklamy tekst mówiony przez lektora powinien ulec zmianie, aby był zgodny z regulaminem oferty.

Jednocześnie Rada Reklamy odrzuciła skargi na reklamę telewizyjną produktów marki Gerber z portfolio Nestle oraz plakat reklamowy Galerii Handlowej “Panorama” z siedzibą w Krasnymstawie.