Kraj

Garnier debiutuje w męskich dezodorantach

L'Oreal Polska z marką Garnier chce być obecny także w segmencie męskich dezodorantów. Rusza z akcją, która ma wyróżnić brand na tle konkurencji.

Po ponad roku od wejścia na rynek z damskimi dezodorantami Garnier Mineral (L’Oreal Polska) rozszerza portfolio o produkty dla mężczyzn. Pojawią się one w sprzedaży w czerwcu br. Od kilku tygodni natomiast w sprzedaży dostępna jest także nowa linia dla kobiet. Obie mają wyróżniać się nowym elementem – gwarancją świeżości przez 72 godziny. Dotychczas linie Garnier mówiły o gwarancji na 48 godzin.

Przypomnijmy, że tej wiosny segment męskich dezodorantów mocno się zaktywizował, m.in. za sprawą nowej marki Right Guard, którą wprowadził Henkel. Z nowymi działaniami reklamowymi ruszył także m.in. Unilever (Rexona i Axe). Wkrótce spodziewany jest debiut męskiego dezodorantu Dove.

Debiut nowych linii Garniera zostanie wsparty rozbudowanym projektem marketingowym. Cała platforma komunikacji prowadzona jest pod hasłem “Zielone Lato”. Jednym z głównych elementów będzie Zielony Bieg, który jest akcją skierowaną szczególnie do mężczyzn. Jak mówi Adam Nitecki, dyr. marketingu Garnier i Maybelline w L’Oreal Polska, wśród biegaczy liczba mężczyzn jest większa niż kobiet, a sama akcja pozwoli marce wyróżnić się na tle konkurencji. Akcja Zielone Lato zyska także wsparcie w mediach tradycyjnych, m.in. w telewizji i prasie.

 

Zielony Bieg Garniera będzie częścią Pikniku Olimpijskiego organizowanego przez Polski Komitet Olimpijski 12 czerwca br. w Warszawie. Akcja ma na celu propagowanie aktywnego trybu życia poprzez zaproszenie do udziału w 5-km biegu, którego trasa przebiegać będzie zamkniętym ulicami Żoliborza. Planowana liczba uczestników biegu to 6 tys. osób, z których każda otrzyma koszulkę, indywidualny numer oraz prezent od Garniera.

Zielone Lato to również akcje Zielona Fala i Zielone Centrum. Jednym z głównych elementów Zielonej Fali jest konkurs na najlepszą inicjatywę proekologiczną i prozdrowotną. Zielone Centrum Garniera to akcja edukacyjna przeprowadzana w 40 miastach w całej Polsce, w ramach której klienci będą mogli zbadać kondycję swojej skóry i włosów, skorzystać z porady dermatologicznej oraz zapoznać się z najnowszymi produktami Garniera. Zielone Lato Garniera potrwa do 4 lipca br.

Przy realizacji całego projektu Garnier współpracuje m.in. z agencjami: Publicis (kreacje ATL), K2 (internet), New Look Group (organizacja biegu) oraz ZenithOptimedia (planowanie i zakup mediów).

Według ostatnich danych L’Oreal za marzec-kwiecień br. marka Garnier w segmencie dezodorantów dla kobiet miała 9,6 proc. udziałów wartościowych (L’Oreal na podstawie ACNielsena).

Z danych MEMRB wynika, że dezodoranty to największa pod względem wartości kategoria kosmetyków. Jej wartość w ub.r. wyniosła ponad 1 mld zł i wciąż rośnie, przede wszystkim w obszarze dezodorantów dla mężczyzn. W 2009 r. kategoria wzrosła wartościowo o 3 proc. w stosunku do roku 2008, ale subkategoria antyperspirantów jest bardziej dynamiczna, bo powiększyła się o ok. 5 proc. Liczącymi się graczami pozostają nadal m.in.: Adidas (Coty), Nivea (Nivea Polska) oraz Gillette (P&G). Obecnie 58 proc. rynku należy do dezodorantów damskich, zaś 42 proc. – do męskich.