Zagranica

Europejskie Mixx bez Polaków

Podczas Mixx Awards Europe triumfowały agencje interaktywne z Belgii, Holandii i Hiszpanii.

Europejskie Mixx bez Polaków
W pierwszej edycji konkursu Mixx Awards Europe najlepsza okazała się belgijska agencja Boondoggle, którą nagrodzono aż w dwóch kategoriach: za pracę “Banner Concerts” dla Dexia Banku w kategorii Best Brand Awarness i za kampanię Baby Elephant dla zoo w Antwerpii (na zdj.). Nagroda w kategorii Best Online Brand Reputation powędrowała do holenderskiej agencji Lenz za kampanię “Dyol” dla firmy IKEA. Hiszpańska Heraiz Soto została nagrodzona w kategorii Best Brand Destination Site za interaktywny site flashowy dla zespołu muzycznego Labuat.

W konkursie Mixx Awards Europe wzięły udział prace, które w ub.r. zwyciężyły w krajowych konkurach Mixx (jest ich obecnie osiem). Łącznie dało to 57 zgłoszeń. Z Polski do Mixx Awards Europe trafiła m.in. praca “Operacja Kapsel” dla Tymbarku autorstwa agencji Click 5. Dostała ona w ub.r. nagrodę Best in Show w Mixx Awards IAB Polska.

Mixx Awards był pierwotnie konkursem amerykańskim organizowanym przez tamtejszą organizację IAB zrzeszającą firmy z branży digital. W ostatnich latach także kilka organizacji IAB w krajach europejskich miało swoje lokalne konkursy. Obecna pierwsza edycja Mixx Awards Europe jest próbą wybrania z nich najlepszych prac.

– Nie chcemy konkurować z Cannes Lions, naszym celem jest prezentacja nieznanych, ale często bardzo ciekawych prac pochodzących także z mniejszych agencji i mniej dojrzałych rynków, jak np. Portugalia czy Turcja – powiedział o idei Mixx Awards Europe Alain Heureux, prezes i CEO IAB Europe. Wszystkie zgłoszone prace – czyli zwycięzcy krajowych konkursów Mixx – będą zaprezentowane w specjalnej publikacji dostępnej zarówno w druku, jak i w wersji online.

Obecnie do IAB Europe należą 23 kraje.