Kraj

Activia i Actimel - reklamy bez zmian

Danone na razie utrzymuje status probiotyków dla swoich dwóch marek.

Przynajmniej do IV kwartału br., a niewykluczone, że do końca roku Danone będzie w swojej komunikacji marek Activia i Actimel odwoływać się do ich probiotycznych właściwości. Przypomnijmy, że francuski koncern wycofał z Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Żywności (EFSA) dwa wnioski o potwierdzenie zdrowotnych właściwości tych produktów. Konsekwencją tej decyzji ma być zmiana strategii reklamowej obu marek (patrz MMP24 z 19 kwietnia br.).

Według Przemysława Pohrybieniuka, dyrektora ds. relacji zewnętrznych i zrównoważonego rozwoju w Danone Polska, nie ma żadnych planów radykalnych zmian albo przerwania obecnie prowadzonych kampanii reklamowych. – Czekamy na decyzję komisji EFSA, która nawet nie wyznaczyła terminu, kiedy ma się to dokonać – powiedział Pohrybieniuk.

Pewnych wiążących decyzji oczekiwano już 1 czerwca br., kiedy zebrała się komisja EFSA rozpatrująca stanowiska producentów. Jednak według Pohrybieniuka było to spotkanie jedynie konsultacyjne i nie podjęto wówczas żadnych wiążących decyzji. Te spodziewane są dopiero pod koniec roku i do tego czasu Danone nie planuje zmian w sposobie reklamowania Activii i Actimela. Pohrybieniuk dodaje, że Danone nadal jest w stanie udokumentować wszystkie te właściwości Activii i Actimela, na których opierał dotychczasową strategię marketingową obu brandów.

Po ewentualnej negatywnej decyzji EFSA Danone będzie być może zmuszony do zmiany strategii marketingowej oraz reklamowej Activii i Actimela.

Obsługą reklamową Danone zajmuje się w Polsce agencja Young & Rubicam.