Kraj

Rusza reklama społeczna polskiego sztucznego serca

Akcji Funduszu Rozwoju Kardiochirurgii patronują: Telewizja Polska, Program 3 Polskiego Radia, dziennik ogólnopolski "Super Express" i 40 dzienników lokalnych. "Celem...

Akcji Funduszu Rozwoju Kardiochirurgii patronują: Telewizja Polska, Program 3 Polskiego Radia, dziennik ogólnopolski “Super Express” i 40 dzienników lokalnych. “Celem kampanii jest z jednej strony poinformowanie społeczeństwa o alternatywnych dla transplantacji metodach leczenia chorób serca, a z drugiej oczywiście zebranie funduszy na rozwój takich metod w Polsce” – mówi Ireneusz Orzechowski, pełnomocnik zarządu spółki Fundusz Rozwoju Kardiochirurgii. Całości patronuje prof. Zbigniew Religa. “Udało nam się na przykład wynegocjować, że reklamodawcy, którzy włączą się w nasz projekt, otrzymają od naszych medialnych partnerów do 40 proc. zniżki przy zamieszczaniu reklam” – dodaje Orzechowski. Zaplanowano skumulowane 2-3-dniowe ogólnopolskie akcje reklamowe cztery razy w roku. Pierwsze większe “uderzenie” będzie miało miejsce na przełomie lutego i marca 2002 r. Nie wyklucza to jednak prowadzenia innych działań. Już w przyszłym tygodniu rusza kampania w dziennikach regionalnych. Pierwsze spoty pojawią się w TVP w styczniu przyszłego roku. Wtedy też pojawią się reklamy na billboardach w calej Polsce. Nie zapomniano też o Internecie. Działa już strona www.sztuczneserce.pl. Planowane są linki na stronach WP i Onetu, a także rozsyłanie reklamowych SMS-ów. Akcja ma trwać przez najbliższe pięć lat. Przeznaczono na nią około 5 mln zł. Kreację przygotowała wrocławska agencja Grupa F3. (PM)