Zagranica

Zaufanie wśród konsumentów w Europie rośnie

Z badań firmy GfK wynika, że wskaźnik zaufania oraz siła zakupowa konsumentów na rynkach europejskich rosną.

GfK przebadało ponad 13 tys. osób dorosłych w 11 krajach Europy, m.in. we Francji, w Niemczech, Wielkiej Brytanii, we Włoszech, w Rosji, Szwecji, Polsce i Hiszpanii.

Samopoczucie konsumentów kształtuje przede wszystkim poziom bezrobocia oraz inflacja i siła nabywcza.

Choć ogólne wskaźniki rosną, to sytuacja na poszczególnych rynkach jest bardzo różna. W przypadku bezrobocia najbardziej pesymistyczni są konsumenci w Hiszpanii, Niemczech i we Francji. Najwięcej optymizmu jest natomiast w Austrii i Polsce. W kontekście wzrostu cen najgorzej wypada pod tym względem Rosja.

(na podstawie “WARC”)

 

 

Tagi